Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Städning

Av Nina - 27 juli 2012 19:41

Ja, bilderna är fortfarande försvunna. Mycket skumt. Inte har supporten hört av sig heller. :-(

Så, vi får allt se hur långt tålamod jag har, innan jag tar pick och pack och byter portal! Så jätte mycket tålamod har jag inte utrustats med, det som känner mig tycker nog att jag har rätt lite tålamod och de som lever med mig anser troligen att jag är helt utan!
Så, jag ger det ett liiiitet tag till, sen måste något annat hända! :-)


Idag var det städdag i trädgården. Inte så kul, men det måste ju göras.
Jag började med att klippa gräs. Det är rätt kul, som att dammsuga och torka golv inne, det blir rent och fint! :-)
Sen var det dags att hänga på sig trimmern och ta mig ann ingemanslandet mot närmsta grannen. Där det ska bli gemensam eldningsplats bla så småningom.
(Men, först satte jag ett stycke tonåring i jobb, med att flisa en massa ris och sly. Konstant fattiga tonåringar, är en stor tillgång i trädgårsarbete! Jag rekomenderar det starkt! :-))
Jag har inte varit så jätte förtjust i röjsågar. Tycker att det är väldigt mycket skrik för lite ull. Det är mycket "wrooom" för ett hyfsat dåligt slutresultat, helt enkelt!
Och, man måste ju erkänna, med skyddsglasögon och hörseskydd ser man ju inte klok ut! Och frisyren, den blir inte detsamma resten av dagen! Det spelar liksom ingen roll hur stylad man är med Garden Girl prylar, med de andra attiraljerna påsig är man not so sexy, liksom.
Nåja,i våras köpte min man en lite mer tjej vänlig röjjare. En som är mindre, lättare och tystare. Och den funkar faktiskt riktigt bra! :-)
Det blir lite motorsågsmassakern, men man får tugga i sig det! :-)

Flera spaljeer har kommit upp också. Där har jag dock inte gjort många knop utan mest stått bredvid och hejjat på.
Tanken är att hela längan längs vägen ska få spaljé och där ska jag sätta en massa "Rådjursmat"...

Inte så smart, kanske, tycker väl folk, men jag har en teori! Om jag gödslar med en massa gottigott, då kanske rådjuren gör som man själv gör, om man står vid en godisbuffé! Och känner att "näe, usch, vad mycket och vad sött, jag tar nog bara en kopp kaffe!" och lämnar mina blommor ifred!? :-)

(Ja ok, buffé händelsen har jag personligen aldrig varit med om...men ändå, det kunde ha hänt!)

Blir det rådjursmat av alltet, så får jag helt enkelt köra ännu mer blodmjöl, nät eller "Hall el staket", så ordnar det sig säkert. Jag har liksom bilden i huvudet hur det kommer att se ut. Med eller utan rådjur!


Nu har delar av familjen plockat med sig spö och mask och åkt för att fiska upp morgondagens lunch. Själv tänkte jag övertala minstingen att cykla iväg och plocka lite vackra stenar! :-)

Men, först ska jag maila iväg lite bilder till en tjej som gör jätte fina headers och blogglayouter. Det krävs mickel och tålamod för att få det snyggt och jag har ju redan konstaterat att jag saknar just det! :-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 30 juli 2012 10:40

Jag har flyttat min blogg till http://ninasguldkant.blogspot.se/ Välkomna dit! ...

Av Nina - 29 juli 2012 21:18

Tjena! Jaha, idag bestämde jag mig. Eller jag fick lite övertalningshjälp! :-) Jag byter portal från och med i morgon.Jag har fått hjälp av en helt otroligt duktig tjej att göra en ny bloggdesign. Som jag är så nöjd med att det är inte klokt!  ...

Av Nina - 26 juli 2012 22:14

Jaha, så blev det problem med bilder då. Hm. Känns sådär, med tanke på att det är just bilder som är stommen i denna blogg!Jag har kontaktat de som kontaktas bör och hoppas att det reder upp sig. Hav tålamod! ;-)Så, tanken var att det skulle läggas u...

Av Nina - 26 juli 2012 21:13

Nu är det full fart i trädgården. Det mesta växer så att det knakar! När vi köpte stället, förra sommaren, var trädgården i stort sett tom. Inte en blomma någonstans. Det var nog avskräckande för många, men jag såg det hela som en tom duk där jag k...

Av Nina - 25 juli 2012 21:34

  Svalorna är jätte svåra att fånga på bild. Rackarns snabba! :) ...

Presentation


En blogg om livets goda! :-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards